De eerste week, Kuala Lumpur en Bali - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Sanne Mulder - WaarBenJij.nu De eerste week, Kuala Lumpur en Bali - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Sanne Mulder - WaarBenJij.nu

De eerste week, Kuala Lumpur en Bali

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

08 Oktober 2014 | Indonesië, Seminyak

Terwijl ik dit schrijf, lig ik heerlijk op het strand op Bali :). De eerste week is voorbij gevlogen!

Na een vermoeiende vlucht kwamen we aan in Kuala Lumpur. Het verkeer was enorm chaotisch, alles rijdt door elkaar.
Ons hostel was in de wijk Chinatown, erg leuk met veel kraampjes en eettentjes. Enige nadeel: het stonk er verschrikkelijk door de uitlaatgassen en de etenslucht bij elkaar. Elke ochtend als we buiten kwamen moesten we eerst door een muur van hitte en stank, erg vies...
In Kuala Kumpur zijn we onder andere naar de Batu Caves geweest, een enorme trap met een groot gouden beeld ervoor, met bovenin een grot met aapjes. Ook zijn we boven in de Kuala Lumpur Tower geweest, hebben de bekende Petronas Towers gezien en zijn we naar een Bird Park geweest waar je tussen heel veel vogels loopt. Iets minder leuk als de grote je gaan achtervolgen.

Door de hitte waren we vaak in shoppingmalls te vinden, omdat daar airco was, wat ook weer zonde was, want ik hoef niet in Kuala Lumpur een H&M en Zara te zien. Vreemd om ook zo die tegenstellingen te zien, in de ene straat hangen overal flatscreens en zijn er enorme shopping malls, en in de andere straat liggen allemaal zwervers en bedelaars. Verder waren we de hele week nog erg vermoeid van de jetlag, ik had nooit verwacht dat die zoveel impact zou hebben! Dit resulteerde in dutjes in de Hop-on-Hop-off bus, en nachtelijke gesprekken omdat we dan klaarwakker waren. 
Na 6 dagen in de stank, hitte, shoppingmalls en opdringerige verkopers te hebben rond gelopen, was ik blij om te vliegen naar BALI!

Nu moest ik voor het eerst alleen vliegen en naar mijn hostel gaan. Het viel enorm mee gelukkig! De eerste taxi chauffeur die ik zag maar meteen aangeklampt (natuurlijk teveel betaald) en in het mooie Mhostel beland. Meteen al super lieve meiden ontmoet, een Canadees en een Australische, goed voor mijn Engels! Op de plek waar ik nu zit is niet veel meer te doen dan naar het strand gaan, surfen en feesten, maar daar kan ik wel mee leven :). Mijn eerste surfles heb ik ook al achter de rug, ik kan blijven staan nu op een board, joepie! 

Samen met Yasmin, een Duits meisje, hebben we plannen gemaakt om samen naar de Gili eilanden te gaan (google het maar, het is er geweldig mooi). Dus daar kijk ik al enorm naar uit! Verder krijgt mijn huid hier al een behoorlijk kleurtje, leer ik om enorm af te dingen op de prijs, gaan mijn gedachten langzaam over in het Engels en is mijn nieuwe naam Sunny, omdat niemand hier Sanne uit kan spreken. Kortom: ik hou het hier nog wel even uit :)! 

  • 08 Oktober 2014 - 07:51

    Mieke Huisman:

    Hey Sunny Sanne!
    Leuk om van je te horen! Je hebt de eerste cultuurshock goed kunnen opvangen lijkt me. Het is écht een andere wereld hè? Met heel bijzondere highlights, maar ook aspecten van het leven waar jij niet aan gewend bent. Toen je klaar was met je werk in de Ardennen schreef je dat je blij was om weer in een schoon huis te zijn met je eigen spulletjes. Zoals je Kuala Lumpur beschrijft is dat wel het tegenovergestelde! Vooral dan die straten met vuil, stank, bedelaars en dat gekke contrast met die shopping malls.
    Bali lijkt veel fijner. Leuk hoe gemakkelijk je dus mensen treft om dingen mee samen te doen. Slapen in die hostels is een goede formule daarvoor! Hoe gaat dat slapen trouwens, en hoe was, is het om eten te vinden. Nog geen last van je darmen gehad? De foto van het strand geeft nog geen echt idee van Bali, zou ook Cadzand kunnen zijn. Ik kijk uit naar een foto van Sanne in de rijstvelden.
    Goede reis maar weer, we volgen je!
    Liefs,
    Mieke (& Jan)

  • 08 Oktober 2014 - 17:56

    Lian Smits:

    lieve Sanne,
    wat fijn om van je te horen! Zeker deze mooie ervaringen. Geniet er van! liefs Lian

  • 08 Oktober 2014 - 20:26

    Olga:

    .Sunny, dat is een leuke naam!
    Wat zul je vaak vies hebben gevoeld die 1e week. Al die auto's die nog rondrijden zonder katalysator, de stank, de herrie en vooral die hitte. Maar toch: super om dit mee te maken.
    Van jetlag zul je de eerste maanden geen last meer hebben gelukkig.
    Leuk dat je die meisjes bent tegengekomen op Bali en leuke dingen met hun kunt doen. Zo kunnen jullie ook een beetje op elkaar passen, een prettiig gevoel voor vooral de achterblijvers :-)
    Van de Gili-eilanden heb ik nog nooit gehoord dus maar goed dat jij daarheen gaat. Leer ik weer iets bij.

    Liefs,
    Olga & Nelis

  • 09 Oktober 2014 - 21:06

    Anneke Verwegen:

    Hoi Sanne,
    Leuk om je eerste indrukken van je backpack-avontuur te lezen. Het zal zeker een mooie en leerzame tijd voor je gaan worden.
    Bali.... héél lang geleden waren Jan en ik daar ook. Een mooie zonsondergang hangt nog in onze huiskamer als herinnering. Prachtig eiland.Geniet ervan!

    Lieve groet, Anneke

  • 09 Oktober 2014 - 22:23

    Guido Mulder:

    Lieve Sunny,
    Dat is wel even wennen maar geeft denk ik wel goed aan dat je het zonnetje gevonden hebt en lekker aan het genieten bent. Leuk dat je gelijk al vrienden hebt gemaakt en al weer naar de Gili-eilanden onderweg bent. Je bent niet meer te remmen.
    Waar ik een jaar over doe, doe jij in een paar dagen: surfen, raften en parasailing. Niet te vergeten de lekkere koffie die door de katten gearomatiseerd is. Nou ja, het moet niet gekker worden.
    We genieten van je verhalen en reizen met je mee!

    Alle liefs uit een regenachtig zuiden van Nederland.

  • 11 Oktober 2014 - 14:49

    Carla Moors:

    Hoi Sanne,
    Leuk om van je te horen!
    En je maakt ook meteen al grote contrasten mee, vanuit Kuala Lumpur naar Bali.
    En zulk heerlijk weer! Hier is t nu echt herfst en valt de regen met bakken uit de hemel!
    Ben blij dat je daar bent!
    Lijkt me erg leuk om andere backpackbestemming te ontmoeten; en wat gezellig dat je meteen al met iemand samen doorreist naar de Gili eilanden, waar ik nog nooit van gehoord heb

    Liefs en veel plezier, Carla

  • 11 Oktober 2014 - 20:39

    Renate:

    Lieve Sanne,

    Wat leuk om al zo snel van je te horen en wat heb je al veel gedaan !!
    We hebben alles gegoogled om een beetje een beeld te krijgen bij je verhaal. Super leuk en nog leerzaam ook :-)
    Bij Bali hadden we al het idee dat dat een stukje paradijs op aarde was, maar toen hadden we de Gili eilanden nog niet gezien. Wat mooi zeg !
    Fijn dat het reizen je goed afgaat en dat je iemand hebt gevonden om mee verder te reizen.
    Geniet lekker van alles wat op je pad komt en we kijken uit naar je volgende reisverslag.

    Dikke kus van ons allemaal
    Peter, Renate, Duncan en Jessie xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Hoi! Ik ga voor 5 maanden door Indonesië, Maleisië, Vietnam en Thailand backpacken. Leuk als je me volgt via mijn blog!

Actief sinds 08 Sept. 2014
Verslag gelezen: 563
Totaal aantal bezoekers 3873

Voorgaande reizen:

28 September 2014 - 22 Februari 2015

Mijn backpackavontuur door Zuid-Oost Azië

Landen bezocht: